Teslimat ve İade Şartları
TESLİMAT
Talepleriniz sipariş sonunda teslimata hazırlanmak üzere işleme alınır. Siparişiniz onaylandıktan sonra en geç iş günü sonunda kargo firmasına teslim edilir. Kargonuzun durumu siparişinizin sonucunda size verilecek kargo takip numarası ile izlenebilir. Sözleşme konusunu oluşturan ürünler SATICI’nın belirleyeceği kargo firması tarafından ALICI’ya teslim edilir. Kargo ücreti ve varsa kargo sigorta ücreti fatura bedeline eklenir. ALICI bu bedelleri ödemeyi de peşinen kabul ve taahhüt eder.
Ödeme işlemi yapıldıktan sonra sözleşme konusu ürünlerin kargoların teslim etme süresi ortalama 1 gün ila 2 hafta sürmektedir.
SATICI Kargo ve Teslimat sırasında üründe meydana gelebilecek olan zararlardan sorumlu değildir. ALICI kendisine teslim edilen üründe bir hasar gördüğünde kargoyu kabul etmeme hakkına sahiptir. Kargo taşıması nedeniyle üründe oluşabilecek hasarlar veya kullanım kayıpları söz konusu ise, ALICI teslim anında teslim fişini onaylamadan önce kargo firması yetkilisinden hasar tespit tutanağı (zabıt) tutturularak iade edilecek ürün/ürünlere ekleyerek kargo yetkilisine geri teslim etmelidir. Aksi takdirde kargo hasarlarından kaynaklanan hasarlardan veya kullanım kayıplarından sorumluluk ALICI’nın olacaktır ve ürün iade edilemez. SATICI tarafından üründe meydana gelen hatanın kargo ve teslimattan önce meydana gelmiş olmasının tespiti durumunda hasarlı ürün SATICI deposuna ulaştıktan sonra ürünün değiştirilmesi ve tekrar kargoya verilmesi işlemi azami 3 iş günü sürer. Ürünün temin edilememesinden kaynaklanan bir durum söz konusu olduğunda, SATICI, ALICI’ ya yapmış olduğu ödemeyi, işbu sözleşmede yazan koşullarla iade edecektir.
CAYMA (İADE) HAKKI
ALICI, işbu sözleşme konusu satışın tüketiciye yapılan satış olmadığını, ticari amaçla kullanacağını kabul etmiştir. Bununla birlikte, Müşteri memnuniyeti çerçevesinde, ALICI, sözleşme konusu ürünün kendisine veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa tesliminden itibaren (3) gün içinde cayma hakkına sahiptir. Cayma hakkının kullanılması için bu süre içinde eticaret.jains.com.tr’a faks, email veya telefon ile bildirimde bulunulması ve ürünün ilgili madde hükümleri çerçevesinde kullanılmamış olması şarttır. Bu hakkın kullanılması halinde, 3. kişiye veya ALICI'ya teslim edilen ürünün eticaret.jains.com.tr'a gönderildiğine ilişkin kargo teslim tutanağı örneği ile fatura aslının iadesi zorunludur. Bu belgelerin ve ilgili ürünlerin ulaşmasını takip eden 7 gün içinde ürün bedeli ALICI' ya iade edilir. Fatura aslı gönderilmez ise KDV ve varsa sair yasal yükümlülükler iade edilemez. Cayma hakkı nedeni ile iade edilen ürünün kargo bedeli ALICI tarafından karşılanır.
ALICININ TÜKETİCİ OLMASI HALİNDE CAYMA (İADE) HAKKI
ALICI; ürünün kendisine veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içerisinde, SATICI’ya bildirmek şartıyla hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkını kullanabilir. Cayma hakkının kullanımından kaynaklanan masraflar ALICI’ya aittir. ALICI, iş bu sözleşmeyi kabul etmekle, cayma hakkı konusunda bilgilendirildiğini peşinen kabul eder.
Cayma hakkının kullanılması için 14 (ondört) günlük süre içinde SATICI' ya iadeli taahhütlü posta, faks veya eposta ile yazılı bildirimde bulunulması ve ürünün işbu sözleşmede düzenlenen düzenlenen "Cayma Hakkı Kullanılamayacak Ürünler" hükümleri çerçevesinde kullanılmamış olması şarttır. Bu hakkın kullanılması halinde,
3. kişiye veya ALICI’ ya teslim edilen ürünün faturası, (İade edilmek istenen ürünün faturası kurumsal ise, geri iade ederken kurumun düzenlemiş olduğu iade faturası ile birlikte gönderilmesi gerekmektedir. Faturası kurumlar adına düzenlenen sipariş iadeleri İADE FATURASI kesilmediği takdirde tamamlanamayacaktır.
İade formu,
İade edilecek ürünlerin kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ile birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak teslim edilmesi gerekmektedir. Aksi takdirde ürün bedeli iade edilmeyecektir.
SATICI, cayma bildiriminin kendisine ulaşmasından itibaren en geç 10 günlük süre içerisinde toplam bedeli ve ALICI’ yı borç altına sokan belgeleri ALICI’ ya iade etmek ve 20 günlük süre içerisinde malı iade almakla yükümlüdür.
ALICI’ nın kusurundan kaynaklanan bir nedenle malın değerinde bir azalma olursa veya iade imkânsızlaşırsa ALICI kusuru oranında SATICI’ nın zararlarını tazmin etmekle yükümlüdür.
Cayma hakkının kullanılması nedeniyle SATICI tarafından düzenlenen kampanya limit tutarının altına düşülmesi halinde kampanya kapsamında faydalanılan indirim miktarı iptal edilir.
Ayrıca, Alıcı veya tüketiciözel istek ve talepleri uyarınca üretilen veya üzerinde değişiklik ya da ilaveler yapılarak kişiye özel hale getirilen mallarda Alıcı veya tüketici cayma hakkını kullanamaz.
Ödemenin kredi kartı yoluyla 3d secure güvenlik sistemi ile yapılması zorunlu olup alıcı veya tüketici, kartın kendi rızası dışında ve hukuka aykırı biçimde kullanıldığı gerekçesiyle ödeme işleminin iptal edilmesini talep edemez. Bu halde, kartı çıkaran kuruluş itirazın kendisine bildirilmesinden itibaren 10 gün içinde ödeme tutarını ödeme yapılan ilgili kanal vasıtasıyla alıcı veya tüketiciye iade eder.
AYIPLI ÜRÜN
Ürünün ayıplı olduğu teslim sırasında açıkça belli ise ALICI iki gün içinde durumu SATICIYA yazılı olarak ihbar etmelidir. Açıkça belli değilse ALICI malı teslim aldıktan sonra sekiz gün içinde incelemek veya incelettirmekle ve bu inceleme sonucunda malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa, haklarını korumak için durumu bu süre içinde SATICIYA yazılı olarak ihbarla yükümlüdür.
ALICI gözden geçirmeyi ve bildirimde bulunmayı ihmal ederse, satılanı kabul etmiş sayılır. Ancak, satılanda olağan bir gözden geçirmeyle ortaya çıkarılamayacak bir ayıp bulunması hâlinde, bu hüküm uygulanmaz. Bu tür bir ayıbın bulunduğu sonradan anlaşılırsa, yazılı olarak hemen SATICIYA bildirilmelidir; bildirilmezse satılan bu ayıpla birlikte kabul edilmiş sayılır.
Ürünün ayıplı olduğunu ileri süren ALICI, ürünün korunması için gerekli önlemleri geçici olarak almakla yükümlüdür. ALICI, ayıplı olduğunu ileri sürdüğü ürünün korunması için gerekli önlemleri almaksızın onu SATICIYA geri gönderemez. ALICI, ürünün durumunu SATICIYA bildirerek gecikmeksizin usulüne göre tespit ettirmekle yükümlüdür.
Ayıbın basit bir onarımla giderilebileceği hallerde, ALICI iade talebinde bulunmayacağını kabul etmiştir.
Ayıbın basit bir onarımla giderilemeyeceği hallerde, SATICI, ALICIYA aynı malın ayıpsız bir benzerini hemen vererek ve uğradığı zararın tamamını giderebilir. Böyle bir durumda ALICI başka bir hak talebinde bulunmayacağını kabul etmiştir.
ALICININ ayıplı ürün nedeniyle talep edebileceği zararı ürünlerin satış bedeli kadar olacaktır.
Birden çok mal veya birden çok parçadan oluşan ürün grubu, birlikte satılmış olup da bunlardan bazıları ayıplı çıkarsa, dönme hakkı bunlardan ancak ayıplı çıkanlar için kullanılabilir. Ancak, ALICIYA veya SATICIYA önemli bir zarar vermeksizin ayıplı parçanın diğerinden ayrılmasına imkân yoksa, dönme hakkı satılanın tamamını kapsayabilir.